Izvršeni nadzori u oblasti proizvodnje prehrambenih proizvoda

Bez autora
Jul 07 2016

Inspektorat za rad Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Vlade Republike Srbije saopštilo je danas da su na teroritoriji čitave zemlje izvršeni redovni nadzori u privrednim subjektima čija je delatnost proizvodnja prehrambenih proizvoda.U saopštenju se navodi da je reč o proizvodnji mlečnih proizvoda, kakaoa, čokolade, konditorskih proizvoda, začina, dodataka hrani i gotovih jela, kao i preradi čaja i kafe. Nadzori su vršeni u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu i u oblasti radnih odnosa kod 146 poslodavaca, koji radno angažuju ukupno 9.171 lice.

Izvršeni nadzori u oblasti proizvodnje prehrambenih proizvodaInspektorat za rad Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Vlade Republike Srbije saopštilo je danas da su na teroritoriji čitave zemlje izvršeni redovni nadzori u privrednim subjektima čija je delatnost proizvodnja prehrambenih proizvoda.

U saopštenju se navodi da je reč o proizvodnji mlečnih proizvoda, kakaoa, čokolade, konditorskih proizvoda, začina, dodataka hrani i gotovih jela, kao i preradi čaja i kafe.

Nadzori su vršeni u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu i u oblasti radnih odnosa kod 146 poslodavaca, koji radno angažuju ukupno 9.171 lice.

Utvrđeno je da od 7.394 osoba koliko je bilo obuhvaćeno nadzorom, sa jednim licem poslodavac nije zaključio ugovor o radu ili drugi odgovarajući ugovor u skladu sa Zakonom o radu.

U oblasti bezbednosti i zdravlja na radu doneto je 55 rešenja sa 121 nalogom za otklanjanje nedostataka, kao i jedno rešenje o zabrani raspoređivanja zaposlenog na rad zbog neosposobljenosti za bezbedan i zdrav rad na radnom mestu.

U oblasti radnih odnosa inspektori rada su doneli 15 rešenja sa 17 naloga za otklanjanje utvrđenih nedostataka, kao i 36 naloga za otklanjanje nepravilnosti.

Na osnovu utvrđenog stanja u sprovođenju Zakona o radu i Zakona o bezbednosti i zdravlja na radu, kod 72 kontrolisana poslodavca je utvrđen neznatan rizik, kod 41 poslodavca nizak rizik, kod 28 poslodavaca srednji rizik, kod četiri poslodavca je utvrđen visok rizik, dok je kod jednog poslodavca utvrđen kritičan rizik.

Inspekcija rada će, na osnovu utvrđenog stepena rizika, u predstojećem periodu planirati i vršiti nadzore, a kod poslodavaca kod kojih je utvrđen visok i kritičan rizik sprovodiće češće, obuhvatnije vanredne inspekcijske nadzore.

S obzirom na to da su vršeni redovni inspekcijski nadzori, inspektori su blagovremeno uputili poslodavcima pisana obaveštenja o predstojećim nadzorima.

Ministarstvo podseća na to da Zakon o inspekcijskom nadzoru propisuje da inspektor obaveštava nadziranog subjekta o nadzoru najkasnije tri radna dana pre nadzora.

Obaveštenje o inspekcijskom nadzoru je sadržalo i podatke o internet stranici (http://www.minrzs.gov.rs/cir/aktuelno/item/5541-kontrolne-liste inspekcijski-nadzor) na kojoj su dostupne kontrolne liste inspekcije rada.

Kontrolne liste su sastavni deo zapisnika o izvršenim redovnim inspekcijskim nadzorima, koriste ih inspektori rada prilikom nadzora, a istovremeno poslodavcima služe za samoproveru poštovanja propisa, dodaje se u saopštenju.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik